- This event has passed.
UDRUŽENIM SNAGAMA U KREIRANJU BEZBEDNIJEG OKRUŽENJA ZA DECU
6. februara 2022. - 26. februara 2022.
Povodom obeležavanja Dana bezbednog interneta, UŠĆE Shopping Center je u saradnji sa UNICEF-om u Srbiji organizovao panel diskusiju na temu „Kreiranje bezbednog digitalnog okruženja za decu i mlade“. Na panelu na kome je učestvovala i ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić i direktorka UNICEF-a u Srbiji, Deyana Kostadinova, konstatovano je da je važno udruženim snagama stvoriti uslove za bezbednije digitalno okruženje za decu, a takođe je istaknuto i da je ovo samo jedna od važnih oblasti u prevenciji vršnjačkog nasilja među decom i mladima.
Na panelu „Kreiranje bezbednog digitalnog okruženja za decu i mlade“ učestvovala je i Jelena Lešević, direktorka marketinga MPC Properties, kompanije koja u svom vlasništvu poseduje mrežu šoping centara među kojima su UŠĆE Shopping Center, BEO Shopping Center, Mercator centar Beograd, Delta City i Immo Outlet Centar. Ona je ovom prilikom istakla na koji način šoping centri daju mladima i njihovim roditeljima sadržaj koji im može biti značajan u procesu usmeravanja na pozitivne modele ponašanja.
1. Na koji način uključujete mlade ljude kada plarnirate svoje aktivnosti?
„Značajan deo naših marketinških aktivnosti jeste sadržaj koji je posvećen deci i mladima, posebno jer šoping centri nisu samo mesta kupovine već svojevrsni „community“ centri gde možete podmiriti više različitih potreba. Kada pravimo sadržaj za decu i mlade veoma vodimo računa da to nije samo zabavno-promotivni sadržaj, već i sadržaj koji ih edukuje, promoviše određene vrednosti i šalje društveno odgovorne poruke. Ponekad u same marketinške aktivnosti koje ogranizujemo uključujemo i same mlade u želji, da upravo njima, ponudimo sadržaj na način i uz jezik koji im je blizak. Tako smo jedne godine u projekat Back to School uključili poznatog youtubera Dex Rock-a koji je deci do 12 godina održao predavanje na temu zašto je važno da ulažu u svoje obrazovanje i zašto je važno da neguju drugarstvo kao vrednost.“
2. Kao mesto gde mladi često dolaze, kako radi šopinga tako i radi zabave, koliko je vama važno da date svoj doprinos promociji prevencije nasilja?
„U slučaju da se u nekom od naših centara desi primer maloletničke delikvencije ili nasilja, u obavezi smo da odmah obavestimo nadležne službe koje se bave tim pitanjima. Međutim, najveći deo podrške ovoj temi pružamo upravo kroz komunikaciju i slanje pozitivnih poruka, zabavnog sadržaja koji ih inspiriše i skreće pažnju na kreativnost, što se može smatrati nekom vrstom prevencije. Naši šoping centri predstavljaju snažan marketinški kanal i trudimo se da kvalitetnim odabirom saradnika i tema pošaljemo poruke mladima o značaju pravih izbora i izbegavanju delikventnog ponašanja, ali i važne informacije svim drugim ljudima iz njihovog okruženja. Godinama sarađujemo sa UNICEF-om koji kroz naše centre plasira poruke o tome koliko je važna podrška mladima, a posebno zagovaramo promociju i borbu protiv maloletničke delikvencije, jer smo tu oblast prepoznali kao važnu i kritičnu. Imali smo prilike da sarađujemo i sa organizacijom “Drug nije meta” koja se bavi pitanjima vršnjačkog nasilja. Drago nam je da imamo priliku i platformu na kojoj mogu da se kreiraju inspirativni sadržaji koji pomažu mladima da se usmere da pozitivne odabire.”