Odrasla sam u porodici italofila. Svi u mojoj kući su ‘govorili’ italijanski, a da ga niko zapravo nije učio u školi. U Italiju se putovalo barem jednom godišnje. Italijani su nam dolazili u goste, a i mi smo se gostili kod njih. Kupovane su mi italijanske ‘mekane’ lutke. Italijanske cipele i tašne ‘po poslednjoj modi’ nosile su se i po nekoliko godina, dok ne ispuste dušu. Na LP pločama slušale su se operske arije, a na radiju popularne kancone; pratila se Sandokan serija i čitali italijanski stripovi. Svakog februara isčekivali smo direktni prenos San Remo festivala. Candy bela tehnika je bila spas za moderne domaćice. A u goste se nosila italijanska kafa u zrnu i Nutella.
Danas, kada italijanski mnogo bolje govorim od svojih roditelja, i kada više ne moramo u Italiju da bismo svakodnevno uživali u njenom duhu, razmišljam… šta je to, što je italijansko a i dalje, takoreći neprevazidjeno?
Italijani u šali kažu: “Ne daj Bože dodje do kataklizme, i nestanu sve zemlje, a Italija ostane netaktnuta, za ljudsku istoriju civilizacije bi bilo sasvim dovoljno nasleđa… slikarstvo, vajarstvo, arhitektura, muzika, književnost, nauka, film, dizajn, vina, sirevi, kuhinja, auto-moto industrija, moda… kapućino!
Meni lično, šoping u Ušću omogućava da se obučem “all’ italiana” od glave do pete u svakoj prilici. Nemojte mi zameriti što ovoga puta neću spomenuti luksuzne italijanske marke zastupljene u radnji XYZ. Biće prilike, obećavam, jer ta prodavnica zaslužuje počasno mesto, čak i kada je samo razgledanje u pitanju.
Dakle, radnje koje dozivaju moje ime sa italijanskim akcentom, svaki put kada prolazim pored njih, i mame me da u njih udjem su:
Diesel – kada sam u neobaveznoj ili opuštenoj varijanti, Diesel moda mi omogućava da budem totalno “trendy” i “cool”, mada moj partner tu pronalazi za sebe isuviše “Daddy cool”stvari , pa postajem sumnjičava. Njegov entuzijazam se ipak i dalje, za sada, završava na meni, i dok je tako, sa zadovoljstvom zajedno idemo po Diesel novitete.
Weekend by Max Mara, i simpatične prodavačice mi predlažu za predstojeću sezonu “chic” poslovnu liniju svežih boja, koja ističe ženstvene atribute. Za elegantan, stilizovan i upadljiv utisak u ogledalu. Idealno i za odlaske na direktne prenose Pučinijevih opera iz Metropolitena, koji su na repertoaru Cineplexx Srbija i u martu i aprilu.
Marina Yachting je marka koja miri poslovni sa elegantno opuštenim izgledom. Moja omiljena varijanta za ručkove, izlete i šetnje sa odabranim društvom ili u bekstvima iz grada krajem nedelje. U ovoj prodavnici moj partner i ja uvek nešto odaberemo, jer su teget, crna i bela boja, koje su uvek dominantne u Marina Yachting kolekcijama, veoma jednostavne za kombinovanje, a kvalitet i dizajn su izvanredni.
Sećate se Madoninog spota “Papa don’t preach”, u kojem je ponosno nosila majicu sa natpisom “italians do it better”? Kao tinejdžerka sam se pitala, na šta je tačno Madona mislila… a danas sam zaista sigurna da znam, razumem i slažem se. Potpuno!
U modi su Italijani danas neprevazidjeni!