Enter your keyword

ŠTA ČINI MODU – LIČNOST ILI TREND?

ŠTA ČINI MODU – LIČNOST ILI TREND?

ŠTA ČINI MODU – LIČNOST ILI TREND?

Često me pitaju gde se Srbija nalazi na modnoj mapi sveta odnosno koliko moji sugrađani iz Beograda prate trendove. Moda je već odavno postala vrlo globalna stvar, trendovi se brzo šire iz modnih prestonica u sve krajeve sveta i malo prilagođavaju tamošnjim prilikama.

Brojni gosti Beograda, pogotovo oni van našeg jezičkog područja, su uvek iznenađeni koliko su naše žene lepe i, kako bi naši stari rekli, doterane. S obzirom da često i sam dovodim brojne strance u Beograd, mislim da to nije više pitanje trenda već želje da se i u najkriznijim vremenima pokažemo u najboljem svetlu. Pored toga, poslednjih godina smo svesni da brojni brendovi dolaze u Beograd i da nas, pre svega kroz Ušće Shopping Centar, obasipaju modnim novotarijama ili još bolje svim onim trendovima do kojih se sve lakše dolazimo kroz neverovatne internet portale, blogove, Instagram fotografije, Facebook profile… Sve u svemu, mislim da smo mi talentovan narod za modu i u kreativnom smislu, ali i u potrošačkom – volimo i poslednji dinar da damo za neke nove „krpice“. Naravno to ne znači da svi umeju i da se obuku i zato je dobro da sve više imamo relevantne blogove, kao što je ovaj, gde možemo na pravi način da se edukujemo kako konzumirati nove trendove ili malo šire modu ili, još važnije, kako doći do nekog sopstvenog stila što je najteže modno pitanje.

Ono što je meni pomoglo u izgradnji sopstvenog stila jeste modno snalaženje iz bakinih i dekinih škrinja ili maminih i tatinih ormana. Ono što klinci još nisu doživeli, a mi stariji itekako jesmo. Čitave generacije koju su pokušavale da prate modu 80-tih, kada sam ja stasavao u modno osvešćenu ličnost, su se trudile da prate sve ono što se tih godina nametalo pre svega kroz muziku, filmove i poneke modne časopise (interneta tada nije bilo, a ni posebnih modnih emisija). Upravo bogatstvo retro komada koji su se nalazili po našim kućama i tavanima su uz minimalne korekcije veštih ruku naših mama ili nas samih postajali super cool komadi za „pokazati se u novom ruhu“. Ta kreativnost nas je razlikovala jedne od drugih, ali i inspirisala, pa smo se utrkivali ko će naći nešto starije, šarenije, zanimljivije…

26.05.2016.-85

Mislim da je to pravi savet – kupite neki dobar, trendy komad u Ušću, ali ga iskombinujte sa nekim vintage komadom (u međuvremenu je opisana disciplina dobila i reprezentativno modno ime). Bićete sigurno primećeni i u školi i na ulicama Beograda, ali i u Milanu, Parizu, Rimu, Atini… a onda ćete i znati šta da posavetujete one koji vas zaustave i pitaju odakle ti ta suknja/jakna/košulja.

Mnogi me pitaju šta će biti  ove sezone hit, a ja kažem hit će biti ono što se vama dopada. Ono kako vi sebe vidite u nekoj situaciji ili sa nekim u društvu. Ono što će vam uliti potrebnu energiju na početku dana ili tokom večeri. Ili bar izmamiti osmeh kad se pogledate u ogledalo. Za tu hrabrost je dovoljno samo malo samopouzdanja i želje da budete svoji i da ne bežite u kvazi sigurno okrilje kopiranja brojnih popularnih ličnosti, koji su i sami često loši primeri u modi.

Kao što sam gore već pomenuo, modna ponuda je sve veća i bolja i svake nedelje ćete u Ušću naći neku novu kolekciju ili komade koje ste prošli put propustili na nekoj polici. Igrajte se, radujte se shoppingu, uzmite neki komad i šetajte sa istim po celoj radnji, nađite mu par koji samo vama odgovara, slobodno  međusobno kombinujte i različite brendove. Nisu samo lutke u izlozima najbolja kombinacija za vas. Verujte mi da je ponuda u Ušću svakako trendy ali dobitna kombinacija ste vi i vaša mašta.

26.05.2016.-3

Večito je pitanje šta čini modu – ličnost ili trend? Mislim da je moj odgovor prilično jasan iz do sad napisanog. Pogotovo u današnje vreme kada za vrlo kratko vreme možete postati modna ikona kao Ana Dello Russo ili svetski fashionistas, kako često nazivaju najuticajnije blogere – Chiara Ferragni, Aimee Song, Bryanboy… Ali ja verujem da svako može sebi najbolje da pomogne pa makar potražio savet na internetu, kod druga/drugarice ili stručni savet od nekog profesionalca. Ali zapamtite na kraju krajeva „pakovanje“ je vaše. Zato je i slogan poslednjeg beogradskog Fashion Weeka i bio „Let’s dance Fashion“, jer modu čine ljudi i njihova mašta!

Share...

One Comment

  1. Maja
    jun 5, 2016

    Odlican tekst. Nenad je stvarno entuzijasta, vredan i pozitivan… pravi Beogradjanin…

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.