Mnogima se bliži najvažniji odmor u godini. Bekstvo od posla, užurbanosti , lica i prilika svakodnevice otvara ventile za balans, duboko disanje, neometan san i celodnevno bavljenje samo sobom (i onima koji nam sleduju i na odmoru). Sledi pakovanje, i ono čuveno “šta poneti?”, jer kada zaronimo duboko, shvatamo da je sve na nama potpuno suvišno! Navikle smo da sa saputnicima isčekiramo šta ko nosi, da ne dupliramo kozmetiku koja zauzima prostor za još jedne sandale! Odmor bi trebalo da svaka od nas osmisli tako- da se odmori. Nekoj je odmor plaža, knjiga, ronjenje i bezbriga. Nekim je jedino važna statika, svi na okupu 24h i oči pune ljubavi. Neke više vole kombinovano- more, razgledanje spomenika kulture i šoping. A neke od nas jednu od varijanti začine i noćnim izlascima sa opciono- teškom artiljerijom u obliku nakita (čak i na sandalama) i lepršavim morskim toaletama. Moja čitalačka aktivnost pred odmor se uglavnom svodi na izučavanje regije u kojoj ću boraviti, te se uz pomoć google.com, edukujem na temu istorije i umetnosti, specijaliteta, lokalnih proizvoda, običaja i zanimljivosti koje će me navesti da proširim vidike i to učinim lepim, novim, ličnim iskustvom.
Pred putovanje na letnji odmor, koji je uglavnom uokviren plavetnilom Mediterana, jasno znam šta mi je za očekivati. Realno je na plaži sa pažnjom primećivati samo mlada i kao reket zategnuta tela (dok se svom, najradije divim u ogledalu, pred večernji izlazak). Volim i da primetim zanimljive porodične ili grupne situacije i da zamišljam ko su, odakle su i čime se bave. To me uvek uveseljava na plaži, jer u svojoj glavi počinjem da montiram film čiji su akteri, neki sasvim obični, tuđi ljudi. Realno je da ću opet otkriti fenomenalan restoran, sa lokalnim specijalitetima, odabravši uvek onaj, gde jedu meštani i gde sve vrvi od gurmana- po principu, veliki obrt- sveže namirnice, dobar kvalitet i o.k. cena. Kao uvek, na moru sam posebnog raspoloženja: opuštena, otvorena za upoznavanje sa svim interesantnim ljudima i upuštanje u neobavezna ćaskanja, jer novih priča nikad dosta! Realno je da ću tablete i kozmetiku za letnju prevenciju, negu i prvu pomoć, na vreme nabaviti u “BENU” apoteci, jer ako rešim da sve to kupim na odmoru, nagrabusiću o’čas posla – od sunca, isprovociranog imuniteta ili cena za turiste-namernike.
S druge strane, nerealno je očekivati puste plaže i osamljeničke prizore sa zalaskom sunca iz brošura koje najavljuju tu evropsku destinaciju. Marketing kampanje se rade u proleće, kada sve izgleda netaknuto, kao najnovija “Zara Home” kolekcija. Ne očekujte ni da će vam svaki dan biti fenomenalan, računa se ukupan utisak o letovanju, opustite se i uživajte u svojoj slobodi, koja je makar na tih desetak dana realna. Ne očekujte ni da će vam deca uvek tolerisati nedostatak interneta, živimo u neko novo doba! I na posletku, ne očekujte da će vam ovo leto značajno promeniti pogled na svet. Budite realni, sve je lepše u očima turiste, ali svako naposletku … žudi za svojom Itakom.
No Comments