Enter your keyword

MALI LJUDI – VELIKI POTROŠAČI

MALI LJUDI – VELIKI POTROŠAČI

MALI LJUDI – VELIKI POTROŠAČI

Leto je period okupljanja šire porodice, evociranja uspomena i kritike sadašnjeg načina života u odnosu na onaj, kada je društvo bilo kudikamo manje zahvaćeno potrošačkom groznicom. Kada se setimo detinjstva, uglavnom evociramo neke banalne epizode, trivijalne situacije ili ne daj bože velike planove pojačane beskonačnim ambicijama. U naše doba odrastanja, vrhunac zadovoljstva je bilo imati ispravan bajs,skejt ili rolšule da možemo da se vozimo sa drugarima do Kališa i da, kada dehidriramo, možemo da popijemo neko osvežavajuće piće koje ne izlazi sa česme nego iz ambalaže. Neki dugoročni cilj je bio da jednog dana mogu da odem, sa drugaricama, na picu u prvu beogradsku piceriju kod Skupštine ili za mog brata, da popije pivo na “Akademiji.” Hmmm, ipak su te mladalačke ambicije vezane za prošli vek!

Današnji klinci su daleko prohtevniji, snalažljiviji i ambiciozniji. Umeju sebi da ugađaju na način na koji nama, u tim godinama, ne bi palo na pamet. Bolje kalkulišu sa parama koje nam suptilno otimaju, a plemeniti su, pa to rade isključivo početkom meseca, kada je jasno da je saldo u dobroj zoni. Tada obavezno pada bioskop, uglavnom Cineplexx, uz propratne manifestacije: piće+ kokice+ opet piće+ fast fud i to najčešće na račun neiskusne tetke. Zna se, akumulirane pare odlaze na bitnije stvari: nadogradnju RAM-a ili popravku grafičke kartice. Mi, iz prošlog veka, bismo kukali roditeljima da nam poprave bajs ili kupe disko rolšule za broj veće i nikada nam nije padalo na pamet da pravimo svoj štek. Ovo su bili neki „normalni“ primeri zbog kojih mi reč „bioskop“ izmamljuje zagonetan, doduše, kiseo osmeh. Mali ljudi – veliki potrošači.

Ali kada mali ljudi u razdoblju od 10-14 godina insistiraju da samo Adidas može da im obezbedi uslove da budu uspešni fudbaleri ili gejmeri i onda se čovek zapita (i baci nežnu kletvu) zašto su izmišljene reklame, internet…. pa sve do Kolumba (nije ono što mislite, nego je u vezi sa pop kulturom i konzumerizmom).

O čemu se radi? Jednostavno, za mušku decu, važni okidač za želju poistovećivanja je da su top promoteri ovog brenda intergalaktičke zvezde: Mesi, Salah i Pogba, igrači koji zarađuju desetine miliona (bilo koje valute uključujući moćni dinar) i polu-bogovi među navijačima njihovog kluba.

Kada smo upitali desetogodišnjaka, budućeg fudbalera, zašto voli ovu marku, on je razmislio i rekao, da je negde pročitao da je tvorac Adi Dasler praveći prve patike, želeo da napravi postojani kvalitet …  hmm, šalim se! Rekao je: “Zbog Mesija i zato što dugo traju.” Sa druge strane, četrnaestogodišnji gejmer nam je na pitanje: “Zasto baš Adidas?”  – lakonski odgovorio:  „Strašno su im udobne stvari i omogućavaju mi da se komforno koncentrišem na video bitke.” Pitate se čemu kuknjava sve do Kolumba? Pa iz moje šire porodice deca jednostavno ne žele da objašnjavaju nego samo traže Adidas.  I dobiju, jer uglavnom i zasluže, ti… svakim danom, sve veći potrošači.

Share...

Inspiracija, iskustvo i motivacija žene sa stilom kroz blog o najrazličitijim životnim temama.

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.